SELAMAT DATANG KE BLOG INI.....

TADIKA ISLAM (Part 3)


Selepas aku bertolak dari dari taman melewar ke Jinjang tak ada masalah sangat. sebab nyer Abg Awie terer jalan2 kat sana.. cuma sikit2 bila nak cari tadika (
tadika islam Hidayatul Mustakimah) tu jer yang masalah.

Sampai kat sana aku tengok ada kontraktor tengah buat kerja. Macam kenal jer mamat yang wat kerja nie... macam pernah buat kerja ngan kta orang... keluar dari keta aku nampak lg sorang bos dia... memang sah la mamat nie yang buat keja kat opis lama aku masa kt pusat islam dulu.. nama aku tak ingat (malas nak sebut) . memang dlu pon mamat nie masuk ngan JAKIM... mungkin buat nie pon sama kot. tak perlah... malas nak nak pikir...buat serabut perut jer...

Dalam banyak2 tadika yang aku pegi sebelum nie, aku rasa tadika nie yang paling senang sekali kerja aku nanti... Sebabnyer dia tak ada nak buat penambahan building baru... aku tengok pon kawasan dia dah ok (cantik dari tadika Lain). Kerja kat sini cuma pasang grill ngan tiles lantai jer.. aku amik ukuran sikit2 dan kira berapa tingkap (saiz standard) kemudian cau. Kat sini tak sampai pon 30 minit... masa nak cau tu, cikgu tadika ada cakap yang dia mengharapkan supaya kerja-kerja tu nanti kalau boleh dalam musim cuti, sebab tak serabut ngan bebudak. Aku angguk jer... cakat sikit2 pastu blah.

Masa balik aku yang bawak kereta, sebab awie cakap dia rasa mual nak muntah, sebab ekon kereta nie ada masalah, aku bawak macam biasa, jalan nak balik takperlah, ikut signboard kl jer, sampailah tu.

masa kat jalan kucing, Hadi cakap, kalau sempat lagi dia nak pegi zon keramat, kat polapol. masa tu dah dekat kol 1.30 pm. Lg pon kat sana dekatjer ngan opis, Tanya abang awie macamana dengan perjumpaan dia nanti kol 2 kt dewan tingkat satu. dia cakap ok, pergi sekejap sempat lagi.

Aku terus pecut kereta menuju ker jalan semarak, nak ker polapol ikut sana kan?... kat sana jumpa pintu depan dia, awie cakap ada pintu belakang, aku pon straight la jalan... perghhhh samapo sana kena u-tern la, sebab maner ada pintu lg, pintu tu nak ker lain tak kena mengena pon ngan tadika kta nak pgi tu.

Masuk kt dalam, sesat lagi.... kalau bagi sesiapa yang tak pernah masuk macam aku nie, tempat tu rasa macam besar sangat... lepas u-tern 2-3 kali kta sampai sana... aku tengok tempat tu ok...tpi tapak berec polis yg lama, bangunan kayu yg buruk la sikit... tapi ok... student tadika tak ramai pon... ada 2 cikgu jer kt sana.

Tengah inspection tu ada nampak sorang MJ, hantar anak sek agama kot... aper lagi awi usha lah... memang mamat tu minat kalau MJ nie.... kat sana agak lama jugak.. sebab ketua guru MC, so harapkan cikgu biasa tak tau aper yang nak repair... kta tggu la dia datang.... sambil tggu sambil usha lah...hehehe ( awi lah yg usha tu)

Dah setel... kta gerak...dah jam 2 lebih... masa tu nak ujan. sampai kt opis dalam hujan.. pegi makan kat kedai kak seri dan lepak2.... awie tak pergi perjumpaan tu... kol 3 lebih baru naik opis....

0 Komen: