SELAMAT DATANG KE BLOG INI.....

TADIKA ISLAM (Part 2)


Seperti biasa, Aku sampai opis ngam2 jer jam 8.29am, lepas ketuk aku lepak jap, bukak komputer panaskan harddisk dan aper2 yang patut untuk tunjuk muka datang pagi.... hehehe, kalau tak macam tu susah. nnt kena cop kat bos datang lambat... sebab dia tak nampak kta masuk opis walaupon ketuk sebelum merah. Nanti mesti sebok menanya walaupon takdak aper2. sajer nak panaskan line...

Lepas aku lepak kat depan komputer nie buat2 kalut walaupon takdak aper2 yang kalut dalam lebih kurang 15 minit, aku belah..... pgi makan la beb, mesti pekena teh O dlu kedai kak Seri kesayangan Wan (Tokey jambu). sebak kesayangan dia pon aku tak tau kenapa. tapi aku tau pagi petang dia lepak kt situ dan setor jambu dia pon park kt sana. Aku sampai sana macam biasa lah sumer geng2 dah licin pinggan masing2... maklom lah dia orang awal, itu semua tak kesah lah. janji kt sana masih ada org lagi... kalau tak sensorang la aku. Kat kedai sana aku lepak + merokok dan sebagainya sampailah kol 9 lebih ( lebih pon sesikit jer).

Lepas makan baru lah ada tenaga nak buat keja, tol tak... hehehe, Kat table aku pikir jap plane aper yang nak buat pagi nie.. walaupon dah tau keja semalam tak siap lagi... maner la tau takut ader plane yang lebih bes lg ker... macam pgi kenduri ker.. atau aper2 ker... hehehe (macam CEO la pulak ikut suka hati mak bapak dia jer nak buat plane sesuka hati....) mengarut jer tu...
Aku try Dail Ext=458 tanya macam maner ngan keta.. dapat ker tak, kalau tak dapat nanya la aku, makan buah lasat (sesat) lag la hari nie. semalah dah dekat 2 kg... hehehe kalau boleh hari nie tak nak makan dah.

Nasib aku baik, keta pagi tu free, so tak makan lasat la aku hari nie, kalau makan pon aku leh tdo kt sebelah, hehehe.... Keta tu pulak Chek Awi yang bawak. orite la tu...konpom ngula punyer....
kol 10 lebih aku gerak. Tggu kt tingkat 2, Aku + Hafiz + Hadi ( dia zon lain) gerak sekali. Dalam keta awie saund tak boleh lama... sebab ada taklimat jam 2... so kita kena balik paling lambat kol 1.30pm.... sebab thank nak kena isi pulak tengah hari... hehehe..

Tadika Islam Darittarbiah Taman Malewar adalah destinasi pertama kita orang pada pagi nie, Pusing punya Pusing, Tanya orang Lagi, Utern keta 2 - 3 kali baru sampai pada tempat yang dituju. Dekat jam 11.00am. Tengok kat depat sunyi jer, Jengok2 Signbord nama tadika tak dak, try Masuk ikut tepi pagar, nasib baik ada... tepi nie rupanya. Aku ngan Hafiz.... Hadi tggu dalam kereta...( sbb bukan port keja dia).

Ketuk Pintu pejabat, Muncul Sorang mak cik... mungkin guru lah kot... Macam biasa lah aku bagi salam dan cakap daripada mana... cikgu tu jemput kta orang masuk sebab nak chek aper yang patut.... PHEEHH kat dalam sana Bingit giler... cow22 lak tuh.. terlintas dalah hati aku bebudak nie belajar macam mana?... yer lah kalau dalam satu kelas tu ok lar... nie 4 kelas baca doa lain lain2... berterabur... apa doa pon aku tak paham... bayangkan bebudak tu belajar di antara 4 kelas tu hanya dipisahkan dengan dinding besi berbentuk sliding tu, pas tu pulak kt atak tak dak tutup... memang tak selesa, tapi aku tengok ustazah tu selambe jer... dia cakap tah aper pon aku tak dengar... paha ke, tak paham ke aku angguk jer.

Dalam 10 Minit dalam tu Baru Ok... Nampak bebudak Semua Berlari Keluar, Pegi makan kot... baru lah ok, dapat la dengar aper luahan Ustazah tu, yang dia nak. Emmmm memang r... macam2 r dia nak, tu la nie la, tandas kat dalam la, yang budak nak kelajar bising nie dia tak nak, Aku ada la try tanya dinding tu nak tutup bagi rapat... supaya kalau serentak baca doa tu tak la mengganggu kela sebelah.. taknak pulak dia.. sebab tempat tu nak dijadikan ruang terbuka bila ada majlis. aper2 jer lah... aku tulis dan lukis aper2 yang patut... yang dia nak, nnt balik opis tak lupa benda2 yg diperlukan

Dekat sejam aku kat sini, mungkin lebih kot... Aku tengok Hadi ngan Awie tu dah tak tahan lg dok dalam keta melayan ekon. Panas punggong kot. aper2 lah, aku tak tau pasal dia orang.. yang penting benda nie aku siap kan. Dah semua tu selesai, ustazah tu ajak minum pulak... Air dah dihidangkan, Aku yg sememang haus nie buat-buat tak mahu, alasan sibok ada banyak tempat lagi nak pegi... padahal wayang jer tu. nasib baik dia bersungguh, kalau dia cakap "Ok lah dik, akak tak nak paksa, Nanti tak siap keja kamu tu" ... kalau macam tu kata putus dia, malu la kalau aku minum. tapi tak macam tu, dia ikhlas bagi kami minum dulu.

Aku lepak dalam 5 minit, minum air panas tu... lepas tu kita orang gerak pgi Jinjang.... dalam pukul 12.40pm

(Bersambung)

0 Komen: